Retourbeleid
Informatie over retourneren, voorwaarden en terugbetalingen.
Retourbeleid
De Transformatie Studio
Wij zorgen er met zorg voor dat onze producten in optimale staat bij je worden afgeleverd en staan volledig achter de kwaliteit van ons aanbod. We hopen dan ook dat je tevreden bent met je bestelling. Toch kan het voorkomen dat er tijdens het verpakken of bezorgen iets misgaat, waardoor een product niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Voor dergelijke situaties hebben wij een duidelijk retourbeleid opgesteld.
Controleer je bestelling zorgvuldig bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als er iets niet in orde is. We bekijken dan samen het probleem en zorgen voor een passende oplossing.
Voorwaarden voor retourzending
Wij hanteren een retour- en omruiltermijn van 14 dagen, wat betekent dat je tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling de mogelijkheid hebt om te retourneren of om te ruilen. Na 14 dagen na aankoop kunnen we helaas geen terugbetaling of omruiling meer aanbieden.
Melding van schade tijdens verzending moet binnen 5 dagen na levering gedaan zijn via info@detransformatiestudio.nl
Wij vergoeden het volledige aankoopbedrag van producten alleen als één van de volgende situaties van toepassing is:
- Je hebt een ander product ontvangen dan besteld,
- De levering bevat een onjuiste hoeveelheid producten,
- Je hebt de bestelling niet ontvangen (anders dan door het opgeven van een onjuist afleveradres).
Voorwaarden
- Om in aanmerking te komen voor retour, moet het artikel in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen: onbeschadigd, ongebruikt en in de originele verpakking.
- Daarnaast dien je het aankoopbewijs of de factuur te kunnen overleggen.
Retourprocedure
Om een retour te starten stuur je jouw verzoek naar info@detransformatiestudio.nl. In geval van een klacht stuur je ook een volledige beschrijving en duidelijke foto’s.
Zodra je retour is geaccepteerd, ontvang je verdere instructies over hoe en waar je het pakket kunt verzenden.
Houd verder rekening met het volgende:
- Geopende voedselverpakkingen kunnen niet worden geretourneerd.
- Artikelen die zonder voorafgaande goedkeuring worden teruggestuurd, kunnen niet worden geaccepteerd.
- Verzendkosten voor retourzendingen zijn voor rekening van de klant. Indien je een verkeerd of onvolledig product hebt ontvangen, nemen wij de retourkosten uiteraard voor onze rekening.
- De Transformatie Studio is niet verantwoordelijk voor verlies of beschadiging van retourzendingen. We raden aan om een verzenddienst met track & trace te gebruiken.
Gedeeltelijke terugbetalingen (indien van toepassing)
Na ontvangst en controle van je retour sturen wij je een bericht over de goedkeuring of afwijzing van je terugbetaling. Wanneer de betaling wordt goedgekeurd, wordt het bedrag binnen 10 werkdagen automatisch teruggestort via de oorspronkelijke betaalmethode exclusief eventuele verzendkosten.
Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je bank de terugbetaling verwerkt en zichtbaar maakt op je rekening. Als er meer dan 15 werkdagen zijn verstreken sinds goedkeuring van je retour en je hebt nog niets ontvangen, neem dan contact met ons op via info@detransformatiestudio.nl
Er zijn bepaalde situaties waarin gedeeltelijke terugbetalingen worden verleend (indien van toepassing):
- Het product bevindt zich niet meer in de originele staat, is beschadigd of mist onderdelen die niet door onze fout zijn ontstaan.
- Als je vermoedt dat je pakket tijdens het verzenden is beschadigd, neem dan binnen 5 dagen na ontvangst contact met ons op.
- Het product wordt meer dan 14 dagen na levering geretourneerd.
Omruilingen
De snelste manier om een ander artikel te ontvangen is om het huidige product te retourneren. Zodra de retour is geaccepteerd, kun je een nieuwe bestelling plaatsen voor het gewenste artikel.
Niet-retourneerbare producten
- Bederfelijke producten als voeding
- Cadeaubonnen
- Sale artikelen
- Downloadbare (digitale) producten, e-books
Verzending
Om een product te retourneren, stuur je het naar:
De Transformatie Studio
Oosterhoutlaan 37, 1181 AL, Amstelveen, Nederland
De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en niet restitueerbaar. Als je een terugbetaling ontvangt, worden de verzendkosten daarvan afgetrokken.
Als een pakket wordt geretourneerd als ‘onbestelbaar, niet opgehaald of verkeerd adres’ dan ligt de verantwoordelijkheid bij de klant om contact op te nemen met de bezorgdienst. De kosten voor het opnieuw verzenden van het pakket zijn voor eigen rekening.
Als het pakket niet is afgeleverd of wordt teruggestuurd vanwege een fout in het opgegeven adres, ben je zelf verantwoordelijk voor de extra verzendkosten om het opnieuw te laten verzenden.
Mocht uw pakket niet kunnen worden afgeleverd, dan wordt het mogelijk naar een servicepunt in de buurt gestuurd of bij de buren afgeleverd. U bent er zelf verantwoordelijk voor om het binnen een week op te halen. Verzendkosten worden niet terugbetaald en als uw pakket wordt geretourneerd, zijn we genoodzaakt de verzendkosten voor het opnieuw verzenden in rekening te brengen.
Let op: Bij warme dagen kan cacao smelten of van vorm veranderen. Ondanks zorgvuldige verpakking ligt dit buiten onze controle en hebben wij geen controle bij vertraging van verzending. Omdat cacao een bederfelijk product is, kunnen deze producten in principe niet worden geretourneerd of geruild.
Vragen of hulp nodig?
Neem gerust contact met ons op via info@detransformatiestudio.nl voor vragen over retouren of terugbetalingen.
